Wednesday 9 April 2014

3 Produk Pelangsingan Badan Beracun


Baru sekejap tadi saya terbaca artikel ni di Facebook Kementerian Kesihatan Malaysia. Yang belum LIKE page ni, bolehla LIKE yer. Banyak info tentang kesihatan yang dikongsi di sini.

Ok, hari ni satu artikel menarik telah dikongsi, artikel dari Berita Harian mengenai 3 produk pelangsingan badan yang beracun iaitu Collagen Slim, Beautiful Body Slim dan Figure UP.

Ini adalah petikan artikel dari Berita Harian.

3 produk pelangsing badan beracun  
Tiga jenis produk pelangsing yang dijual menerusi internet disahkan oleh Kementerian Kesihatan mengandungi bahan beracun.

Putrajaya: Orang ramai dinasihat menghentikan segera pengambilan produk pelangsing badan ‘Collagen Slim’, ‘Beautiful Body Slim’ dan ‘Figure Up’ kerana didapati mengandungi bahan racun berjadual sibutramine.

Pengarah Kanan Perkhidmatan Farmasi Kementerian Kesihatan, Datuk Eisah Abdul Rahman, berkata badan peraturan ‘Australia, Therapeutic Goods Administration’ (TGA) mendapati ‘Collagen Slim’, ‘Beautiful Body Slim’ dipromosi dan dipasarkan melalui internet untuk kecantikan serta penurunan berat badan.  
Katanya, berhubung ‘Figure Up’ pula, Pusat Pemonitoran Kesan Advers Ubat Kebangsaan, Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan menerima laporan dua pengguna berusia 14 dan 38 tahun yang mengalami sawan selain pendarahan ulser duodenal.

“Sibutramine adalah ubat terkawal yang digunakan untuk rawatan obesiti tetapi pendaftaran ubat mengandungi bahan terbabit ditarik balik di Malaysia pada 23 Disember 2012 kerana peningkatan risiko kesan advers kardiovaskular.  

 

So, kawan-kawan semua, nak kurus pun, biarlah dengan cara yang selamat. Jangan kerana harga yang murah, testimoni sebelum selepas yang menarik, anda pun ambil jalan singkat dengan mencuba produk yang bukan-bukan. Ingat yer, badan kita ni nak pakai lama. Fikirkan jangka masa panjang, jangan fikirkan jangka masa pendek sahaja.
Sekarang ni terlalu banyak produk yang dikeluarkan, lepas satu, satu. Macam mudah sangat yer nak buat produk ni. Dekat Facebook pun, banyak betul produk yang diiklankan. Tugas kita sebagai pengguna, buatlah pilihan yang bijak.

Shaklee pun ada menyediakan supplement untuk menguruskan badan. Tapi kena ingat yer, Shaklee ni bukan ubat kurus magic boleh buat anda slim dalam seminggu. Shaklee ni adalah supplement untuk membantu proses mengurangkan berat badan anda secara sihat dan semulajadi di mana ianya untuk membuang toksin berlebihan dalam badan, untuk menampung keperluan nutrisi anda, untuk membantu menjadikan badan anda mesin pembakar lemak yang baik!

Yang penting, supplement Shaklee dihasilkan dari bahan-bahan semulajadi dan dijamin HALAL dan SELAMAT.
Mana taknya, Shaklee sudah berada lebih 50 tahun dalam pasaran dan merupakan pengeluar supplement semulajadi terunggul di dunia. Dah pelbagai kajian Shaklee lakukan, dah berjuta-juta dilaburkan oleh Shaklee untuk memastikan tahap kualiti setiap supplement di tahap yang paling terbaik. 

Dengan Shaklee, cantik dapat, sihat pun dapat :)

Nak cuba supplement Shaklee, hubungi saya ya!

Klik sini untuk info lanjut Set Kurus Shaklee

 
***********************************************************

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt 

No comments: