Thursday 10 April 2014

Cara Cepat Sembuhkan Patah/Retak Tulang


Ni kisah tahun lepas, tak ingat la bulan berapa. Kisah ayah saya jatuh motor. Macam ada kelakar sikit pun ada, ayah siap gelak-gelak lagi sambil cerita, sambil dok tahan sakit la..

Kisahnya macam ni. Time tu ayah bawak moto masuk jalan kampung, nak g rumah kawan kalau tak salah. Tiba-tiba, termasuk lopak. Bila jatuh tu nasib baik motor tak jatuh atas ayah saya. Tapi bila ayah jatuh tu, terhempap la kat bahu. Kat area tu, tulang retak. Badan-badan pun ada luka dan lebam sikit. Time tu malam, jalan kampung. Jalan lengang, lampu pun takde. Badan dah sakit-sakit, nak angkat motor pun tak larat. So, ayah saya dapat idea guna handphone. Bukan call sesape, tapi nak guna lampu. Ayah saya nyalakan lampu handphone dan angkat supaya orang yang lalu nampak. Nasib baik tak lama lepas tu ada orang lalu. Orang tu dah offer nak hantarkan balik atau g clinic. Yang ayah saya ni pulak, insist nak balik sendiri. Siap balik sendiri, naik moto pelan-pelan, bawa guna 1 tangan. Hihi

Bila tulang retak dan badan lebam-lebam tu, sakit tau sebenarnya. Lagila kalau orang tua kan, sebab tulang pun dah tak kuat, dengan masalah urat lagi. Kebetulan pula ayah saya kena tangan kanan, memang tak boleh angkat langsung, tak boleh nak bergerak. Time tu la nak bermanja dengan mak, mak suapkan :)

Saya bekalkan ayah saya dengan Ostematrix Shaklee. Ostematrix ni adalah pil kalsium dari Shaklee yang diperkaya dengan Magnesium dan Vitamin D untuk meningkatkan penyerapan serta keberkesanannya. Saya pesan kat ayah saya, ambil 4 biji sebelum tidur. Alhamdulillah, dengan kuasa Allah, tangan ayah saya cepat sembuh. Badan pun takdelah sakit-sakit sangat. Kalau tak, mula-mula tu sampai nak tidur pun tak boleh. Tak sampai sebulan pun dah boleh buka simen. Bila pegi check up kat hospital pun doktor terkejut sebab cepat sembuh. Biasa berbulan-bulan juga ambil masa kalau ikut umur ayah tu. Pergi fisioterapi pun senang jer. Mula-mula jer la g fisioterapi kat hospital, lepas tu ayah cakap kat doktor nak exercise sendiri kat rumah.

 

Nanti next time saya kongsi pengalaman mak saya ambil Ostematrix pula ok!

 
***********************************************************

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

5 comments:

Unknown said...

Ubat ni beli dkt mana?

Side said...

Berapa sebotol nie?

Unknown said...

menggunakan tangan kiri bawa moto balik rumah ? mustahil

Unknown said...

Btul gak ye.. tambah2 tngh sakit.

Unknown said...

Btul gak ye.. tambah2 tngh sakit.