Tuesday 22 April 2014

6 Sebab Utama Saya Ambil Supplement


Ramai orang yang menganggap vitamin atau supplement ni seperti ubat. Bila dah sakit, baru nak ambil. Teringat saya beberapa tahun lepas, pernah saya bersembang dengan seorang rakan saya ni, yang jauh lebih muda dari saya. Katanya, dia tak perlukan vitamin sekarang sebab muda lagi. Nanti dah tua sikit, baru ambil. Tapi guess what, tiba-tiba baru ni dia contact saya sebab mukanya tiba-tiba naik jerawat yang banyak, dan berat badan pun semakin bertambah. Saya pun mencadangkan supplement yang sesuai mengikut keperluan beliau. Pada saya, tak semestinya nak tunggu datang segala penyakit dan masalah baru nak ambil supplement.

Kagum saya bila melihatkan ramai pelajar yang mengambil supplement Shaklee. In fact, customer saya pun ramai yang student. Untung betul, muda-muda dah kenal Shaklee. Bagus adik-adik akak semua :)

Mungkin orang ingat, ambil vitamin atau supplement untuk nak cantik atau nak kurus je. Yang ibu menyusu, ambil untuk tambah susu, yang ada kolestrol tinggi nak turunkan kolestrol, dan macam-macam lagi tujuan. Semua betul. Tapi, ada banyak sebab penting yang saya ibaratkan sebagai tujuan tersirat kenapa kita perlu ambil supplement, yang ramai orang tak sedar sebenarnya.

Jom, saya senaraikan antara sebab penting kenapa saya ambil supplement. 
Bukan untuk cantik semata-mata yer.

1) Faktor pemakanan yang kurang seimbang. Semua orang tahu kan, nak sihat, amalkan gaya hidup dan pemakanan yang sihat. Yes agree. Tapi zaman sekarang ni, honestly, ada ker yang betul-betul yakin yang dia dah amalkan pemakanan sihat. Mampu ker nak makan 5 hidangan sayur dan buah-buahan setiap hari. Jangan kata 5, 1 setiap hari pun belum tentu kan. Betul tak? Tu belum masuk lagi bab-bab makan makanan segera tu

2) Makanan terlebih masak. Cuba imagine sayur-sayur yang terlebih masak tu, confirm la kan zat semua dah musnah. Yang dimasak atau dipanaskan semula, lagila takde khasiat langsung. Makan sekadar untuk kenyang jer la

3) Dalam sesetengah situasi, badan kita memerlukan dos vitamin yang lebih tinggi dari apa yang kita perolehi dari makanan yang diambil. Contohnya Vitamin E dan C yang kita dapat dari makanan semata-mata, tak cukup untuk memberi pencegahan kepada penyakit dan penuaan

4) Zaman sekarang bukan macam zaman nenek kita dulu. Makan sayur pun semua sayur tanam sendiri, ayam pun ayam kampung yang tak dicucuk sebarang hormon. Zaman sekarang ni, kebanyakan buah-buahan dan sayur-sayuran telah disembur racun perosak, yang semestinya telah menjejaskan kulaitinya. Ayam tu, tak taula apa yang dah dicucuk atau diberi makan kan

5) Pencegahan dari awal. Supplement yang diambil ni dapat membantu kita menampung keperluan badan dan mencegah beberapa penyakit yang kritikal. Ini penting sebagai langkah pertama untuk mencegah penyakit merbahaya seperti sakit jantung, kanser, diabetis dan sebagainya.

6) Dan akhir sekali, pengambilan supplement membantu merawat masalah kulit saya yang dulunya berjerawat dan berparut. Supplement juga membantu saya mengekalkan berat badan yang ideal dan juga mencegah tanda-tanda penuaan seperti jeragat dan garis-garis halus. Badan pun makin sihat dan bertenaga

Jadi, walaupun kita dah ambil makanan yang dirasakan sesuai dan sihat, boleh jadi kita masih lagi sentiasa jatuh sakit, sentiasa rasa letih, tak bertenaga, berat badan yang berlebihan atau terlalu kurus, kulit pun banyak masalah. Pada saya, supplement sekarang bukan lagi satu pilihan tapi satu keperluan. Supplement adalah tambahan yang kita perlukan untuk badan kita bagi menampung keperluan zat dan nutrisi yang diperlukan.

Saya memang dah Shaklee kan satu keluarga saya. Alhamdulillah, banyak perubahan positif yang dapat saya lihat dari segi kesihatan keluarga saya. Saya yakin Shaklee adalah pilihan terbaik untuk kami sekeluarga, insyaAllah.

Supplement Shaklee adalah salah satu ikhtiar kami sekeluarga untuk hidup lebih sihat, cergas dan ceria 

Always safe, always works. All natural :)

 Inilah antara sebab saya begitu yakin dengan Shaklee

 
***********************************************************

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

No comments: