Monday 14 April 2014

Resdung Kronik Hilang dengan Set Resdung Shaklee


Saya ni bukan setakat resdung, selsema pun jarang sangat. Dulu time study kat German, masuk time winter jer, ramai la yang dok berair hidung. Alhamdulillah, Allah bagi antibodi kebal kat saya, memang susah sangat la nak kena selsema-selsema ni.

Berbeza pula dengan cik abang saya, memang resdung yang boleh tahan kronik juga cik abang saya ni. Sekejap-sekejap, sakit kepala. Selsema tu jangan jangan cakap la, tiap-tiap pagi, hacum hacum. Saya yang dengar ni pun rasa rimas, lagila orang yang memang alami tu kan. Kesian tengok dia, muka pun ketat jer. Selalu sangat jumpa doktor ambil ubat, atas meja makan tu sentiasa jer penuh dengan ubat doktor. Kalau refer hospital, mungkin kena scan bagai. Silap-silap doktor suruh buat operation.

Pernah juga dulu mak mertua saya suggest ajak abang pergi berubat kat satu pusat rawatan ni. Cik abang cakap ok, tapi nampak dia pun macam tak confident jer nak pergi. Hihi.
 
Semenjak dah berjinak-jinak dengan Shaklee ni, apa lagi, satu keluarga la saya Shaklee kan. Cik abang ku pun dah terjebak dengan Shaklee. Kadang-kadang tu, lagi konsisten dari saya tau. Siap sendiri request nak try tu la, ni la :)

Sekarang ni, cik abang saya tengah konsisten dengan Vitamin C, Omega Guard, Lecithin dan CoQ Health Plus. Alfafa pun saya dah ready kat cik abang, tapi yang ni saya tak sure la pulak dia makan ke tak. Cik abang saya ambik semua ni bukan setakat untuk masalah resdung, tapi juga untuk tambah tenaga, untuk turunkan kolestrol, untuk kurangkan berat badan dan juga untuk overall health.


Alhamdulillah, sekarang ni tengok kesihatan cik abang pun dah semakin baik. Feedback dari cik abang sendiri pun, dia rasa makin sihat dan bertenaga ambik Shaklee ni. Takde dah sakit kepala, selsema, bersin pagi-pagi, no more gatal-gatal muka. Yeyy!! No more ubat-ubat. Takut bini dia ni tengok ambik ubat selalu sangat, bukan apa, makan ubat banyak-banyak kan tak elok untuk kesihatan jangka masa panjang. Nanti saya share feedback pasal kuruskan badan jugak, sebab cik abang saya pun tengah dalam usaha nak kurangkan berat badan sikit.

Ok, ni saya share lagi satu testimoni, dari Puan Hani Nadhirah mengenai Set Resdung Shaklee. Yang ni lagi kronik kut, sampai keluar darah lagi.


"Dulu asal bangun pagi jer konfem saya bersin tak berenti. Pernah saya bersin sampai darah keluar dari hidung. Boleh dikatakan saya mengalami resdung yang agak teruk laa. Siap hidung dengan muka gatal2 lagi. Jerawat takyah habaq laa. maleh nak ingat balik hahaha… 
Nak tau tak apa yang saya guna untuk atasi resdung saya? Saya guna set Resdung Shaklee Vitamin-C, B-Complex and Alfalfa Complex. Selepas 10 tahun baru rasa macam boleh bernafas dgn segar dan lancar. Alhamdulilah sangat kann. Kenapalah dari dulu tak kenal benda alah ni :)"

Bagaimana Set Resdung membantu: 

1) Alfalfa Complex
  • Sifat alkali bertindak sebagai peneutral pada tubuh berasid dan sifat antibakteria membantu menyekat perkembangan kuman di kawasan yang dijangkiti. 
  • Ianya kaya dengan sumber kloroful dan membantu menngurangkan keradangan terutama akibat dari eczema, resdung (sinus), alergi dan gegata 
2) B-Complex 
  • B6 penting untuk pemuliharaan selaput lendir yang sihat dan membantu pengeluaran antibodi badam 
  • Membantu dalam pembinaan protien dalam tubuh 
  • Membantu hati menghasilkan glikogen yang diperlukan oleh kulit untuk menyingkirkan sel-sel mati 
3) Vitamin- C Sustained Released 
  • Bertindak sebagai anti histamin tanpa perlu mengalami side effect dari pengambilan drug anti- histamin 
  • Menstabilkan pengeluaran histamin dalam tubuh badan 
  • Meningkatkan oksigenasi pada tisu-itsu dalam tubuh badan 
  • Meningkatkan penyembuhan tisu 

Bagi anda yang juga mengalami masalah resdung, saya sangat sarankan anda mencuba set ni.
Jangan biarkan segala aktiviti harian dan mood anda tejejas kerana masalah resdung anda ya!

 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: