Thursday 17 December 2015

Sembuh Dari Stroke Dengan Vivix Shaklee


Selalu kita dikejutkan dengan berita-berita tentang serangan stroke, samada di kalangan keluarga atau kenalan kita. Dengar perkataan stroke pun kita dah takut, inikan pula mereka atau keluarga terdekat mereka yang terkena serangan stroke ni.

Teringat saya jiran saya pun ada yang tiba-tiba diserang stroke, akibatnya separuh badan beliau lumpuh dan tidak boleh bercakap. Seingat saya agak lama juga beliau dalam keadaan begitu sehinggalah beliau menghembuskan nafas yang terakhir. Ada saudara saya pun pernah diserang stroke, dan beliau pun menganggung akibat yang sama, lumpuh, hilang ingatan dan tidak boleh bercakap dengan sempurna. Semuanya secara tiba-tiba. Sedihnya tengok.

2 Jenis Stroke

Jenis Pertama : Ischemic
Stroke jenis ini berlaku bila salur darah ke otak tersumbat. Salur darah ni tersumbat disebabkan oleh ketulan darah atau bila ada arteri yang mula sempit dipenuhi dengan kolesterol dan benda-benda berlemak yang lain yang melekat pada dinding salur darah.

Jenis Kedua : Hemorrhagic
Stroke hemorrhagic berlaku sebab salur darah pecah, darah terkeluar dari salur darah dan membunuh sel otak. Salah satu penyebab stroke ini adalah tekanan darah tinggi.

Rawatan Untuk Stroke

Entry kali ni saya nak berkongsi bagaimana Vivix membantu merawat stroke. Ye saya tahu selain daripada berurut, berbekam, akupunktur dan makan ubat-ubat hospital mesti ada juga yang nak mencuba alternatif lain kan.

Jika anda pengamal produk Shaklee, pasti anda kenal dengan tonik ajaib Shaklee ni. Satu-satunya supplement yang dapat menembusi DNA manusia, sekaligus membaikpulih DNA yang rosak di dalam badan.


Alhamdulillah. Allahuakbar sesungguhnya Allah Maha Penyembuh. Kita hanya berusaha, berikhtiar dan berdoa. Bertawakal padaNya dan mengharapkan kesembuhan dariNya.
Dan untuk pesakit stroke selain fisio dan suplemen, SEMANGAT dan GALAKAN dari ahli keluarga sangatlah penting. Yakinkan pada mereka yang mereka boleh sembuh, insyaAllah takde yang mustahil dengan izinNya.

Jom saya kongsikan pengalaman pengguna Vivix Shaklee dalam merawat stroke...

Testimoni Vivix Untuk Stroke

Testimoni 1


Testimoni 2


Testimoni 3


Testimoni 4


Assalammualaikum..

Saya Hafza Aein.. yang berkongsi cerita mengenai suami saya yang mengalami stroke dan juga masalah percakapan. Stroke yang dia alami boleh saya kategori sebagai stroke pendarahan. Tapi setelah menggunakan produk Shaklee iaitu VIVIX, Alhamdulillah suami semakin pulih.
.
Tanggal 28 April 2014...suami mengalami masalah stroke dimana doktor mengesahkan pembengkakan otak kiri yang menjadi bengkak dengan cepat. Ya Allah...hanya Allah je yang tahu macam mana perasaan saya time tu.
.
Doktor membuat keputusan hanya pembedahan pembukaan tempurung kepala sahaja yang dapat menyelamatkan nyawa suami. Tanpa berfikir panjang, saya bersetuju untuk suami dibedah kerana tiada pilihan lain. Kalau ada pun, besar kemungkinan boleh menjadi risiko yang paling besar.
.
1 MEI 2014.. Jam 4 pagi suami masuk ke dewan pembedahan dan pakar memberitahu saya pembedahan ni merupakan major operation. Saya redha dengan segala kemungkinan yang berlaku.
Jam 8pg.. berita yang ditunggu telah tiba. Alhamdulillah..suami selamat menjalani pembedahan dan ditempatkan di Unit Rawatan Rapi untuk pemantauan doktor.
.
4 MEI 2014..keadaan suami masih lagi tidak sedar dan doktor telah memberitahu saya yang sel-sel otak di bahagian otak kiri telah mati dan ada 3 kemungkinan yang terjadi pada suami..
1- tidak dapat mengingat sape dia dan ahli keluarga...
2- boleh mengingat tapi cepat lupa..
3- masalah pertuturan..

.
Saya menjadi bimbang selepas itu. Apa yang saya harapkan lepas suami sedar dia akan mengingat semua ahli keluarga sendiri dan Alhamdulilah.. Allah Maha Besar.. bila dia dah sedar dia masih lagi ingat akan kami sekeluarga.
.
Cuma yang menjadi masalah bila setiap pertuturan dia menjadikan kami tidak faham. Tapi tak apa.. saya ingat lagi dengan produk VIVIX. Saya baca setiap testimoni pasal stroke ni.. apakah kesan dia bile dia makan dan apakah boleh pulih dengan minumnya.

Saya cuba bagi dia setiap malam dengan 1 sudu kecil dan berdoa setiap kali saya bagi pada dia untuk pulihkan sel-sel yang dah mati di otak dia sebab otak kiri merupakan otak untuk bertutur dan mengira.
Alhamdulillah setelah hampir setahun...saya berikan VIVIX pertuturan suami semakin pulih dan doktor pun puji suami nampak semakin berseri-seri dan makin banyak cakap.. Hahaha.. suka saya mendengarnya bila doktor cakap macam tu.
.
Terima kasih Shaklee telah membantu menyembuhkan suami saya dan keluarga. Terima kasih juga pada upline saya yang memahami keadaan saya dan memberi cadangan ambil VIVIX untuk bantu pulihkan suami saya.

I love Shaklee...
(BEFORE) Keadaan suami pada bulan MEI 2014
(AFTER) Keadaan suami selepas setahun menggunakan Vivix.

Saya sangat berharap agar perkongsian ini dapat membantu lebih ramai pesakit stroke untuk pulih menjalani kehidupan seperti sebelum sakit. 
Jika Vivix Shaklee membantu pesakit stroke lain, insyaAllah ia juga boleh membantu anda dan keluarga.


 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: