Monday 4 July 2011

Jom pi Penang Hill!

ntah apasal tiba2 aku rasa teringin nak g Penang Hill. so far, aku pernah g 2 kali jer. semenjak cable train tu dah upgraded, memang aku tak pernah lagi menjejakkan kaki kat situ.
first time gi, masa tgh pregnant Qistina year 2007. time tu g berdua ngan cik abang jer. sampai kat situ dalam kul 8 lebih. tapi punyala sesak, nak dapat parking pun susah. ramai betul orang. sampaikan aku kena berdiri dalam train. tapi tu la, orang mesia nih, nampak perut aku yang memboyot tu pun bukannya nak offer aku seat. actually aku tak kisah pun sebab aku tak rasa penat pun berdiri, cuma sedih jer la tgk sikap macam ni.

time tu tak silap aku tiket untuk adult RM 4 jer, sekarang nih dengan train baru adult dah RM 8. tapi yer la, time tu train naik pun merangkak macam siput, dengan bunyi 'krek krok krek krok' lagi, kabel la katakan:) rasa macam lama gak nak sampai, siap kena tukar train lagi halfway. tapi train yang baru nih 5 minit jer aku dengar, terus straight sampai atas.

sampai kat atas tu, rasa nyaman jer. boleh rilex2, jalan2, makan2. sesekali nak release tension, ambik udara segar, hahh, memang sesuaila kat atas tu. view sangat cantik.

second time aku gi ngan colleagues, sebab ada team building kat situ. last April tak silap aku. time tu cable train dah tutup sebab diorang tgh uprade. so kitorang naik kat atas tu naik jip. mula2 tu rasa seram gak, sebab musim hujan time tu. tapi Alhamdulillah la, semua ok. sangat enjoy ok! sebab aku duduk kat belakang. nak adventure la kunun. sampai jer kat atas, terus hujan. so kitorang buat jungle tracking pun dalam hujan. tapi tetap best! tempat cantik, makan pun best.

see. sangat adventure ok:) time nih dah start drizzling

perghh..rasa pening pun ada jugak. dah rasa macam naik roller coaster
wokeh! masing2 dah ready nak meredah hutan belantara

kita isi perut dulu yer kawan2. ohhh, aku nampak sangat pulun. tak breakfast punya pasal
sangat cantik dan mendamaikan yang membuatkan aku rasa nak pergi lagi dan lagi dan lagi!

with my friend, Vani. i love this pic! and the tudung as well. mana nak carik tudung syria macam ni lagi eh. merata aku carik, dah takde jual

view from top. u can even view the Penang Bridge from here

so korang, apa lagi, jom kita g try naik train yang baru tuh. tapi, aku dengar since bukak May hari tu, dah 3 kali rosak. biasala tu, comuter pun ada time dia rosak. nasib la kan. hehehe. tapi ok dah kut. dah 3 kali tu, diorang pun agaknya dah tau kut camne nak tackle. harap2 pas nih, tak dengar rosak lagi

4 comments:

Cikrosecute said...

Cam best jer....I Follow Your Back

Thanks...Dah LIKE My Baby?

CIK JATT said...

cik rose
memang best! maila jalan2 penang:)

thanks sudi singgah singgah sini.
belum LIKE lagi. i jarang masuk fesbuk. nanti i g k

nurshaf said...

canteknye view!hoho, subhanallah

CIK JATT said...

fiq

sangat cantik kan:) anyway, thanks sudi singgah sini