Friday 29 March 2013

Berhati-hati Dengan Pil atau Ubat Kurus yang Merbahaya. Sahut Cabaran Kurus dan Langsing Secara Sihat dan Semulajadi dengan Shaklee


Hari-hari bila saya buka Facebook, iklan yang paling banyak keluar adalah iklan produk kecantikan termasukla produk untuk kurus. Semua orang nak cantik, nak kurus, nak langsing, terutamanya golongan wanita la kan. "Turun 5 kg Dalam Seminggu", "Turunkan Berat Badan Tanpa Perlu Diet" dan macam-macam lagila yang menarik perhatian sesiapa sahaja yang ingin turunkan berat badan, memang dah biasa kita nampak kan. Ditambah lagi dengan gambar-gambar sebelum dan selepas untuk menambahkan keyakinan pembeli.


Jadi, apa sebenarnya yang membuatkan anda membuat keputusan untuk membeli sesuatu produk untuk kuruskan badan.

Adakah kerana harganya yang murah?
Adakah kerana tengok gambar SEBELUM dan SELEPAS dan testimoni lain yang menarik perhatian?

Apapun pilihan anda, nasihat saya, berhati-hati yer sebelum membuat keputusan, kerana apa yang kita makan dah tak boleh keluar balik dah. Kesannya akan kekal di dalam badan kita, kalau baik, baikla tapi kalau sebaliknya, menyesal pun dah tiada guna. Nak kurus ke, nak cantik ke, utamakan kesihatan anda ok. Nak makan produk apa pun, biarlah kita makan dengan berilmu maksudnya kita kaji dulu apa kandungannya dan bagaimana ia bertindak.

Pil atau Ubat Kurus yang Merbahaya

Cuak betul saya bila baca cerita dari blog MamaFaiz mengenai kisah benar seorang wanita yang meninggal kerana terlalu taksub dengan pil kurus. Jom kita baca....

"...masa bujang2 dulu bila nak kurus sibuk2 cari teh kurus orang kampung. kadang gi mydin cari kaplet susut perut mustika ratu... hehehe... dulu masa aku kerja di baymont ada sorang kawan yang chubby. lepas berhenti dari baymont, pernah 2-3 kali terserempak dia di dayabumi (oh... opis lama... i miss u...). rupanyer dia kerja di kementerian kesihatan berdekatan dengan masjid negara. kadang2 kalau hari jumaat aku rajin sket perabis duit membeli belah di masjid negara, pernah jugak terserempak dengan dia.pada suatu hari, aku gath dengan yatt dan kak shila di kl sentral. dah lama tak jumpa... rindu kat kawan2 baymont nih dah macam adik beradik laa konon. sembang punya sembang terkeluar citer tentang kawan yang chubby tu. aku tak ingat laa nama dia... tapi aku gelarkan Ros laa yer. rupanyer Ros tu baru jerk meninggal beberapa hari sebelum perjumpaan aku dengan yatt dan kak shila. kisah pemergiannya pun ada tersiar dalam akhbar. menurut kawan serumahnya, ros ada plan nak menurunkan berat badan. mungkin untuk persiapan hari bahagia agaknya. so arwah ada beli ubat kurus. beberapa hari lepas makan ubat tu dia pun berak2. rasa nyer normal ubat kurus akan mengakibatkan berak2. pada malam kejadian, arwah tiba2 rebah dan mengelupur. tidak semena2 mulutnya berbuih2 dan tak lama selepas tu terbaring kaku. awan2 serumah panik tapi tak sempat berbuat apa2 sebab kejadian berlaku dengan pantas dan beliau tidak dapat diselamatkan.

sejak dari itu, aku tak berani nak makan2 lagi pil kurus dan sebagainya. ubat apa yang arwah makan tak pulak aku selidik. aku rasa dia dehydrated agaknyer. dengar citer, bopren dia tak kisah pun tentang fizikal dia. tapi aku rasa, saper2 yang normal pun mesti rasa rendah di
ri kalau fizikal huduh. lagi pulak menjelang hari bahagia, mesti laa nak nampak cantik... yer tak? pengajaran yang ada kat sini, nak kuruskan badan kena ada cara yang betul dan ubat yang betul. apa pun yang kita nak cuba esp. bab makan2 ubat nih kena consult dengan cik pakar.

kat sini aku nak promote vitamin untuk kurus. yang ini betul2 vitamin dan bukan dalam kategori ubat. oleh kerana shaklee dah bertapak lama dalam industri makanan tambahan atau supplement nih, aku tak rasa ragu2 nak ketengahkan kebaikannya. semoga segala kebaikan dari segi kesihatan yang aku dah alami selama 6 bulan nih dapat di kongsikan dan dimanfaatkan oleh pembaca2 yan
g lain. aku harap, cerita nak kurus arwah ros nih jugak dapat dijadikan iktibar. sentiasa berhati2 dengan ubat dipasaran. lagi2 ubat yang tak diiktiraf oleh kementerian kesihatan. kena ingat juga, penerimaan sistem badan terhadap ubat2 dan supplement2 yang kita ambil tak sama dengan setiap orang. ada yang cepat nampak kesannya dan ada yang lambat memberi kesan. seperti dalam citer arwah ros nih, mungkin dia rasa itu adalah kesan2 biasa. terlewat merawat mengakibatkan nyawanya melayang. apa pun, mungkin itu yang Allah takdirkan untuknya. semoga rohnya di tempatkan dikalangan orang2 yang beriman dan beramal soleh... aminn.."

hmm.. jadilah pengguna yang bijak yer. Jangan semata-mata pil atau ubat kurus berlambak di pasaran membuatkan kita terlalu taksub. Main beli jer. Kita kena tahu apa yang kita makan. Ingat lah yer, kalau kita salah beli mesin basuh ke peti sejuk ke, tv ke, bolehla pergi hantar repair, ada warranty. Tapi kalau salah beli pil/vitamin/supplemen???? boleh hantar badan gi repair ker??? huhuhuhu 

Jom sahut cabaran kurus dan langsing secara sihat dan semulajadi dengan Set Kurus Shaklee.
Jenama Shaklee ni, adalah jenama yang sudah 50 tahun lebih established dan telah terbukti selamat, semulajadi dan berkesan.
Info tentang Set Kurus Shaklee di sini

Ada sebarang pertanyaan? Ingin tahu lebih lanjut mengenai Set Kurus Shaklee yang sesuai dengan budget dan kehendak anda, sila hubungi saya ok.

Sila hubungi saya untuk sebarang pertanyaan.


 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: