Thursday 28 March 2013

[Testimoni Set Kesuburan] Alhamdulillah, Berjaya Hamil dengan Set Kesuburan Shaklee


Perkongsian yang amat menarik dan bermanfaat, membuatkan saya tertarik untuk berkongsi kisah seorang wanita yang telah berjaya hamil setelah mengamalkan Set Kesuburan Shaklee. Sesungguhnya, kita hanya mampu berusaha dan berdoa, selebihnya Allah S.W.T yang menentukannya. Yang penting, jangan berputus asa, terus berusaha dan berdoa kerana Allah itu Maha Mengetahui dan Maha Mendengar.

Jom kita baca perkongsian ini...

" Kisah ini bermula sekitar 3 bulan yang lepas…sahabat ummi ni (maaf, ummi tak leh bgtau nama atas permintaannya..)mengadu dengan ummi…Keinginan utk mengandung membuak2 dalam dirinya…Pelbagai usaha telah di lakukannya…Sebut je apa kaedah yang boleh menyebabkan hamil…Berurut sudah…pantang itulah…inilah…telan mcm2 ubat…dr yang pahit sampai ke kelat…semuanya sanggup di buat..Malahan, beribu duitnya habis membuat permanian beradas la…sperma di suntik semula ke dlm rahim dan mcm2 lagi…dan ada antara rawatan tu sgt2 menyakitkan…tapi, demi anak, beliau sanggup…Test dr doktor pakar mengatakan sahabat ummi ni tak ada sebarang masalah…si suami juga normal…malahan sperma yang di hasilkan juga sihat…so, apa masalahnya???

So, dalam keadaan ini, ummi katakan ada sesuatu yang mungkin Allah telah rancang dan pastinya ianya adalah yang terbaik…sahabat ummi ni sgt2 stress dan tertekan…hampir lupa…umurnya dah mencecah 30 an…dan telah berkahwin hampir 7 tahun lamanya…

Memang orang lain hanya mampu melihat…tetapi berat penanggungan hanya sahabat ummi dan suaminya yang rasa…kebetulan, beliau terperasan face book ummi ada gambar2 vitamin shaklee yang ummi amalkan selama ini…lantas sahabat ini bertanya jika ada yang sesuai utk hamil…Semasa itu, sejujurnya ummi merasa serba salah kerana ummi dapat rasakan betapa besar pengharapan yang di letakkan oleh sahabat ummi ini…Tetapi, oleh kerana beliau bersungguh2 ingin mencuba, ummi pasrah…Tetapi berkali2 ummi pesan pada sahabat ummi:- :”Tolong makan suami dan isteri secara konsisten, yakin dengan usaha dan banyakkan memohon kepada Yang Maha Esa (kerana semua kejadian hanya akan terjadi dengan kehendakNya) dan banyakkan berpuasa serta bersedekah kerana Allah Taala…:Dan sekiranya Allah masih juga tidak makbulkan, redhalah atas kehendakNya..kerana Dia Maha Mengetahui setiap sesuatu yang berlaku”…

Selang sebulan, ummi masih belum menerima sebarang reaksi positif dr sahabat ummi ini…tetapi sahabat ummi ni tetap juga meneruskan pengamalan vitamin2 ini…apa yg ummi perasan ada perubahan pada sahabat ummi ini…nada suaranya lbh positif, yakin dan ceria…malahan beliau turut memberitahu ummi bahawa badannya terasa lbh ringan, cergas dan bertenaga…dan katanya perhubungan suami isterinya lebih mantap dan suaminya turut memuji kulitnya yang nampak lebih bersih dr sebelumnya!!!” Tersenyum kejap ummi kerana ummi tahu berikutan pengamalan secara konsisten itu, kesannya secara perlahan2 mula nampak..

Dan dengan kuasa Allah, hari ini, setelah lebih 3 bulan mengamalkan vitamin2 tersebut…berita gembira ini ummi perolehi….terasa terngiang2 di telinga ummi jeritan gembira sahabat ummi yang akhirnya berjaya hamil setelah lebih 7 tahun menunggu…Syukur Ya Allah kerana mengurniakan kegembiraan ini buat sahabat ku "

Berikut ada vitamin yang diamalkan oleh beliau:


1) Zink

Zinc memberi kesan terhadap berbagai hormon termasuklah hormone sex, hormone thyroid, kemandulan bagi lelaki dan perempuan, prostate, thyroid yang tidak aktif . Kekurangan zinc juga dikatakan antara sebab kemandulan – Istilah yang di gunakan adalah “Below the level of technical sterility” bermaksud di bawah paras kesuburan. Ia mempengaruhi bilangan sperm (sperm count) dan pergerakannya (sperm motility). So, zinc ni mmg penting untuk kesuburan.

2) VitaLea (Multivitamin)

Untuk memastikan keperluan 12 vitamin dan 7 galian dipenuhi. Rata2 pengambilan makanan seharian kita tidak dapat memenuhi keperluan ini atas banyak sebab dan kekangan. Dan uniknya multivitamin shaklee kerana ianya mengandungi iron formula yang sangat penting bagi tubuh.

3) B-Compleks

Paling penting untuk elak kemurungan (anti-stress) & menstabilkan hormon. Uniknya vitamin b shaklee kerana ianya turut mengandungi Folic acid dan Biotin yang sangat penting untuk pembentukan darah dan kestabilan hormon.

4) Vitamin E

Membantu meningkatkan hormon seks baik lelaki mahupun wanita..Uniknya vitamin E shaklee kerana turut mengandungi silenium manakala vitamin E kebanyakkan di pasaran adalah dijual berasingan dengan silenium. Ia juga sangat bagus untuk jantung tetapi waktu yang sama ia boleh meningkatkan pengeluaran hormon seks testosteron.

Tetapi, ingin saya ingatkan di sini, faktor kesuburan bagi setiap manusia itu berbeza. Dan masalah kesuburan juga mempunyai banyak sebab yang sukar di huraikan secara terperinci. Sekiranya anda terdiri daripada golongan yang memang normal (tiada masalah dari segi kesuburan - setelah check dgn pakar) dan ingin mencuba vitamin-vitamin yang disyorkan silakan, saya sedia membantu, dan SEMUA INI HANYA SATU USAHA DAN SELEBIHNYA ALLAH TAALA YANG MENGABULKANNYA.

Credit

Sila hubungi saya untuk sebarang pertanyaan.


 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

No comments: