Tuesday 19 March 2013

Panduan atau Tips Memilih Kolagen Terbaik dan Terbukti Berkesan


Lagi cerita tentang kolagen, saya ni kalau bab-bab cantik ni, memang excited nak cerita, sebab saya memang sukakan kecantikan dan suka membantu orang lain untuk kelihatan cantik:)

Sekarang ni semua orang nak makan kolagen untuk cantik kan. Even kawan saya time study dulu, yang langsung tak pernah ambil peduli bab-bab kecantikan ni, sekarang dah mula amalkan kolagen. Advance ko:) Dah nama pun perempuan kan, perempuan dan kecantikan memang tak boleh nak dipisahkan.

Hari-hari, bila buka Facebook keluarla segala macam iklan produk kecantikan, majoritinya produk kolagen la kan. Semuanya menjanjikan kesan menarik, dengan gambar-gamar testimonial yang membuatkan ramai teruja. Bila dah banyak sangat produk ni, mesti anda konfius kan, tak tau nak buat pilihan, yang mana satu hendak dibeli. Yang pasti, mesti la kita nak yang TERBAIK, betul tak.

Panduan Memilih Kolagen Terbaik

Ok, entry kali ni, saya akan berikan sedikit panduan kepada anda bagaimana hendak memilih kolagen yang terbaik supaya wang yang anda keluarkan nanti bakal memberikan hasil yang anda harapkan:

Lebih baik pilih dalam bentuk makanan (or cecair) berbanding yg kolagen yg disuntik. Ini utk memastikan sintesis enzim mengoptimumkan serapan ke dlm tubuh badan

Pilih size kolagen sekurang-kurangnya 1000 dalton dan ke bawah. Microfine size mmbantu penyerapan yang baik kerana size ini adalah paling optimum diserap oleh sel, maka setiap kolagen yang di ambil up to 100% diserap dan memberi efect lebih cepat.

*  Pastikan setiap pemilihan kolagen mempunyai emolient yang unggul dan boleh mengunci kelempaban yang berpanjangan.

*  Pastikan kolagen mempunyai antioksidaan yang tinggi untuk mengurangkan kesan pra-penuaan.

*  Pastikan supplemen itu mempunyai elemen vitamin B-Complex untuk membantu sintesis atau pembentukan kolagen dari tubuh kita sendiri.

*  Kolagen juga penting utk kekal cantik tapi pastikan ia ada kandungan glucosamine utk kesihatan sendi. (bonus point)

*  Pastilkan setiap kolagen itu mempunyai bahan yang merangsang pembentukan asid hyaluronic yang memberi kesan kulit lebih tegang kerana ia berfungsi mengikat kolagen dengan serat yang elastin.

*  Last but not least, pastikan ia selamat dan tidak bertoksin

Jadi, sebelum membeli sebarang produk kolagen, sila semak point di atas ok, jangan tengok testimonial jer terus teruja nak beli:)

Shaklee Collagen Powder - Kolagen Terbaik dan Terbukti Berkesan



Kalau tak nak susah-susah, pening-pening cari kolagen yang menepati ciri-ciri kolagen terbaik ni, apa kata anda cuba Shaklee Collagen Powder. Memang dah sah-sah menepati kesemua syarat di atas.

Paling best adalah JAMINAN KEBERKESANANNYA DALAM MASA 8 MINGGU SAHAJA! Ada customer yang tak sampai 2 minggu pun dah mula menampakkan kesan positif. Tidak banyak produk kolagen yang sedia ada di pasaran yang dapat memberikan jaminan sepertimana Collagen Powder Shaklee ini. Tambahan pula, ianya halal...dimana isu halal merupakan perkara penting bagi pengguna beragama Islam. Ianya sentiasa selamat dan semestinya sudah terbukti berkesan melalui ujian klinikal.

Ingin cantik secara selamat dan semulajadi? Contact saya sekarang ok.


 
***********************************************************

Sekiranya anda berminat untuk mendapatkan vitamin semulajadi Shaklee yang berkualiti tinggi ini, anda boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan atau tempahan.

Konsultasi secara EKSKLUSIF khas untuk anda yang memilih Sweet Moms Vitamin Shop. :)

I'm Your SHAKLEE Independant Distributor
Siti Hajar Khalid (Cik Jatt)
ID No. 907609
♥ SMS/WhatsApp : 013-4894037
♥ Follow us on Instagram : @cikjatt

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit

5 comments:

Unknown said...

Halal? Shakelee nie ada cop halal ke? Smua botol xda cop halal pun

Unknown said...

Halal? Shakelee nie ada cop halal ke? Smua botol xda cop halal pun

babYpose said...

Salam, tengah teruja dengan kolegen ni :)

norazua10 said...

jalan2 sambil baca psl collagen dan follow sis, jemput ke blog sy ya.

http://norazua10.blogspot.com/2014/04/pengedar-shaklee-uitm-shah-alam-unisel.html

Beautifulazra said...

boleh juga lawati blog saya

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=1466904149522939623#allposts